בצל המתיחות

ארה"ב: נתניהו הסכים לשלוח לוושינגטון צוות שידון בפעולה ברפיח

ארה"ב: נתניהו ישלח לוושינגטון צוות שידון בפעולה ברפיח
הבית הלבן הודיע כי הנשיא ביידן ורה"מ הסכימו שצוותים מטעמם ידונו בגישות אלטרנטיביות לפגוע בחמאס ולטפל בגבול עם מצרים ללא פעולה קרקעית משמעותית. זאת בשיחה ראשונה בין מנהיגי המדינות לאחר יותר מחודש
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: חיים גולדברג, אריה לייב אברהמס, פלאש 90

הבית הלבן הודיע הודיע הלילה (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לבקשת הנשיא ג'ו ביידן לשלוח צוות לוושינגטון כדי לדון בפעולה ברפיח. השניים דנו גם במו"מ בקטר הנושא שחרור החטופים ובמשבר ההומניטרי בעזה.


הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

הנשיא ביידן גם הדגיש את הצורך בהגדלה משמעותית של סיוע מציל חיים לעזה עם דגש מיוחד על צפון הרצועה. ביידן חזר על דאגתו העמוקה מהאפשרות של פעולה קרקעית ישראלית רחבת היקף ברפיח. ביידן אישר את הצורך להביס את חמאס בעזה וכן להגן על אוכלוסיה אזרחית ולאפשר כניסת סיוע. 

מוקדם יותר היום שוחח נתניהו עם ביידן, לראשונה מאז 15 בפברואר. השיחה התקיימה אחרי שבשבועות האחרונים מתחו נתניהו וביידן ביקורת זה על זה.

בריאיון ל-CNN אתמול נתניהו התייחס לנאום המנהיג הדמוקרטי בבית הנבחרים צ'אק שומר, שאמר כי "קואליציית נתניהו פוגעת בישראל" וקרא לבחירות בארץ. ראש הממשלה ביקר את ארצות הברית על הביקורת כלפיו וטען: "אחרי אסון 11 בספטמבר אף ישראלי לא היה קורא לבחירות מוקדמות בארה"ב או להתפטרות הנשיא בוש. לא עושים זאת לדמוקרטיה אחות".

ביום שישי חיזק הנשיא ביידן את דבריו של הסנאטור שומר ואמר כי "הוא נשא נאום טוב, שהביע דאגות המשותפות לאמריקנים רבים".

בישראל חוששים מעיכוב של משלוחי נשק מארצות הברית בשל הביקורת הרבה במפלגה הדמוקרטית סביב פעילות צה"ל ברצועת עזה, ולקראת אפשרות של הרחבת הלחימה לאזור רפיח. שכן, כל משלוח של תחמושת וחימושים מארה"ב לישראל צריך לעבור את אישור הקונגרס האמריקני.

גורם ישראלי בכיר אמר ביום שישי האחרון לרשת ABC כי ארצות הברית כבר החלה להאט את הסיוע הצבאי לישראל. לדברי הגורם, משלוחי הנשק האמריקנים הגיעו לישראל בתחילת המלחמה בקצב מהיר מאוד, אך הואט מסיבה לא ידועה. עוד אמר הגורם כי בישראל מודעים לתסכול האמריקני בנוגע למלחמה ובצורך של ישראל לפעול יותר כדי לספק סיוע הומניטרי לרצועה.

בתחילת המלחמה, מערכת הביטחון הישראלית החזיקה באישורים פתוחים, כך שקצב הגעת הסיוע האמריקני עם תחילת המלחמה הגיע מייד ובאופן חסר תקדים מבונקרים אמריקניים באזור ובארצות הברית. מאחר וחלק ניכר מהאישורים הללו כבר נוצלו, הקונגרס האמריקני יצטרך לאשר מחדש עסקאות חדשות להעברת חימושים - תהליך שכולל דיונים בקונגרס, שימוע ורק לאחר מכן מתקבלת החלטה.

 

הפופולריים