משבר חוק הגיוס

ח"כים חרדים: חוק הגיוס עלול להביא להפלת הממשלה

ח"כים חרדים: חוק הגיוס עלול להביא להפלת הממשלה
במפלגות החרדיות מאמינים שמוטב להימנע מחקיקה כרגע, גם אם יישללו תקציבים מישיבות, כיוון שבמהלך המלחמה היחס לציבור החרדי לטענתם החמיר
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
גפני גולדקנופף
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חוששים מנפילת הממשלה: חברי כנסת מהמפלגות החרדיות אומרים כי סוגיית חוק הגיוס היא עניין מהותי שעלול להביא להפלת הממשלה. מבחינת החרדים, מוטב להימנע מחקיקה כעת, גם אם הדבר אכן יביא לשלילת תקציבים מישיבות. הדברים פורסמו היום (חמישי) בתוכנית "הבוקר הזה" עם אילאיל שחר בכאן רשת ב.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

תוכנית חוק הגיוס של הממשלה

בשיחות סגורות אמרו אותם חברי כנסת כי אין זה הזמן לעסוק בענייני חוק הגיוס, למרות דרישת בג"ץ. לטענתם, בעת המלחמה השיח כלפי הציבור החרדי היה "לעומתי ומחמיר", לכן מוטב יהיה שלא לעסוק בחקיקה בנושא, על אף הירידה הצפויה בתקצוב הישיבות. אותם ח"כים הוסיפו עוד כי "נראה שממשלה אחרת תהיה מוכנה לבוא לקראת הציבור החרדי יותר מהנוכחית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין נפגשו ביום שלישי עם ראשי המפלגות החרדיות בעניין חוק הגיוס. הישיבה הסתיימה ללא הסכמות ובמפלגות החרדיות תקפו את היועמ"שית ואמרו: "שום פתרון לא מוסכם עליה, רק בחירות". המשנה ליועמ"שית גיל לימון השתתף בשיחות במהלך היום.

בשעה שתיים בצהריים תוגש היום תשובת המדינה לבג"ץ בנושא חוק הגיוס. תשובת המדינה בעניין הופצה אתמול למשרדי הממשלה לצורך הערות לקראת הגשתה, ובה נכתב כי "יש להיערך לגיוס תלמידי הישיבות והפסקת התמיכות - כבר ביום ראשון הקרוב".

היועמ"שית קבעה במסמך כי הממשלה לא תוכל להעביר תמיכות לישיבות שתלמידיהן לא משרתים בצבא, אבל גם ציינה כי יינתן פרק זמן קצר שבו המדינה תוכל להמשיך ולתמוך במוסדות כדי לאפשר הסתגלות למצב החדש. 

אתמול פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לראשי המפלגות החרדיות שיאשר הצעת חוק פרטית חדשה שתאפשר פטור מגיוס לבני ישיבות. לפי הפרסום, נתניהו הבטיח לח"כים שיקדם את ההצעה מיד אחרי פגרת הכנסת.

הפופולריים