השר עמיחי אליהו: פצצת אטום על עזה? זו אחת האפשרויות

השר עמיחי אליהו: פצצת אטום על עזה? זו אחת האפשרויות
שר המורשת נשאל בריאיון לרדיו "קול ברמה", נשאל בהמשך על החטופים הישראלים ואמר: "מתפלל ומקווה לשובם אבל יש גם מחירים במלחמה" • ראש הממשלה נתניהו מיהר לגנות: "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות" • אליהו טען בפוסט בטוויטר: "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
עמיחי אליהו
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המורשת עמיחי אליהו אמר הבוקר (ראשון) בריאיון לרדיו "קול ברמה" כי הטלת פצצת אטום על עזה היא אחת האפשרויות. לאחר שנשאל על החטופים אמר כי "יש גם מחירים במלחמה". ראש הממשלה נתניהו מיהר לגנות את האמירה של השר אליהו וטען כי דבריו "מנותקים מהמציאות".

תמלול הריאיון

‏״לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה״.

‏שאלה: אז מה? צריכים להטיל פצצת אטום על כל עזה?

‏השר אליהו: ״זאת אחת האפשרויות״

‏שאלה: אבל יש בעזה יש יותר מ-240 חטופים ישראלים?

‏השר אליהו: ״מתפלל ומקווה לשובם אבל יש גם מחירים במלחמה״

האזינו לקטע של עמיחי אליהו:

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לגנות את דברי השר ומסר בהודעה לתקשורת: "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה"ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון".

לאחר מכן אליהו טען בפוסט בטוויטר: "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית. אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי. זו הנוסחה היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכל בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים".

משפחות החטופים והנעדרים גינו וטענו כי מדובר באמירה מזעזעת המנוגדת לכל עקרון של מוסר ומצפון יהודי וישראלי. המשפחות דרשו מראש הממשלה לפעול מיידית נגד כל שר המבקש לפגוע בחטופים ובנעדרים. ממטה המשפחות נמסר: "שר בממשלת ישראל שקורא להרג כל החטופים והנעדרים, חייב לשלם מחיר עוד היום. השר אליהו מטיל צל כבד על כוונות הממשלה בנוגע לתכנית העבודה להחזרת כל החטופים והנעדרים".

הפופולריים