כאן רשת ב

ח"כ דנון בריאיון: "מדינות בדרום אמריקה ואפריקה הציעו לקלוט פליטים מעזה תמורת תשלום"

ח"כ דנון: בדרום אמריקה ואפריקה הציעו לקלוט פליטים מעזה
חבר הכנסת מהליכוד אמר בכאן רשת ב כי יש להקל על פלסטינים שרוצים לצאת מעזה למדינות אחרות
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הריסות בעזה אחר התקפות חיל האוויר
צילום: AP

חבר הכנסת דני דנון אמר הלילה (שני) כי מדינות בדרום אמריקה ואפריקה הציעו לישראל לקלוט פליטים מרצועת עזה תמורת תשלום. בריאיון ליעקב אייכלר בתוכנית כאן הלילה בכאן רשת ב הוסיף דנון: "צירפתי בתוכנית שבניתי מרכיב של הגירה מרצון של פלסטינים שרוצים לעזוב, צריך להקל עליהם לצאת למדינות אחרות".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

" data-embed-height="240" data-embed-width="360" data-embed-constrain="true">

עוד אמר ח"כ דנון: "הגירה קורית בכל מלחמה, תראה מה קרה בסוריה. אני מציע שנעמוד בקשר עם מדינות האזור העולם ולא נפחיד אותן ממספרים גדולים. בשבוע שעבר שר ההגירה הקנדי הודיע שהם יפתחו את השערים לפליטים מעזה - וזה מבורך. צריך לעודד אותם לצאת בצורה בטוחה".

"זה יקל גם על העזתים שישארו שם וגם על המאמצים לשיקום הרצועה. אני חושב שלמדינות ערב יש חובה לעזור לפלסטינים. שיתכבדו ויסייעו במקום לנאום נאומים חוצבי להבות":  הוסיף חבר הכנסת דני דנון. 

לפני כשבועיים התייחס מלך ירדן עבדאללה השני לעזה ואמר בכנס העולמי לפליטים שהתקיים בז'נבה כי הענקת מקלט לפליטים היא "חלק בלתי נפרד מהעקרונות הלאומיים הירדניים, במיוחד באזור הלא רגוע הזה". לדבריו, ירדן איננה יכולה להפנות עורף לפליטים, כי זה סותר את ליבת הזהות שלה.

"הירדנים מרגישים יותר ויותר שהעולם מפנה להם עורף ומתעלם מהמאמצים שלהם לקלוט פליטים", הוסיף המלך. עד אותו היום שלל המלך עבדאללה את האפשרות שארצו תקבל פליטים מרצועת עזה לשטחה.

כשבוע לפני כן דווח בלבנון, מפי מקורות בקהיר, שבמצרים בוחנים מנגנון שיטפל בהגירת הפלסטינים מרצועת עזה. לפי הערכות, הדבר יתחיל ברבע הראשון של שנת 2024. במצרים עמדו על כך, שמספר מדינות יישאו בנטל הפליטים הפלסטינים שיאושר להם לצאת מרצועת עזה דרך מעבר רפיח.

המקורות ציינו שמצרים ביקשה שיציאת הפליטים תהיה מאורגנת ולמטרות מסוימות כמו לימודים והגירה, באמצעות אישורי יציאה שיונפקו לפני כניסתם למצרים. במצרים צופים שיגיעו למדינה מאות אלפים מתושבי הרצועה, מכל הגילאים, עם משפחותיהם וייקבעו מספר קריטריונים לכניסתם, כמו מצבם הרפואי שמצריך טיפול, מניעים הומניטריים והשכלה ובתנאי שלא יתיישבו בסיני, אלא יתפזרו במקומות אחרים מחוץ לסיני ושיוענק להם מעמד חדש.

בעזה כ-1.5 מיליון פלסטינים שנעקרו מבתיהם בעקבות המלחמה שנפתחה ב-7 באוקטובר בטבח שביצע ארגון הטרור חמאס בדרום ישראל. דוח פלסטיני העלה כי כ-50% מהמבנים ברצועה נהרסו במלחמה.

הפופולריים