למרות התמתנות האינפלציה: הריבית תישאר 4.5%

למרות התמתנות האינפלציה: הריבית תישאר 4.5%
בנק ישראל החליט שלא להוריד את הריבית בשל חוסר הוודאות הכלכלי שגורמת המלחמה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
בנק ישראל
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות התמתנות האינפלציה: בנק ישראל פסרם היום (שני) כי הוא לא מוריד את הריבית והיא תישאר 4.5%. הוועדה המוניטרית של הבנק החליטה להותיר את הריבית על כנה למרות שהאינפלציה ירדה במרץ ל2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל - זאת בשל חוסר הוודאות הכלכלי שגורמת המלחמה והחשש שהאינפלציה תצא משליטה בהמשך.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

בפברואר בנק ישראל החליט להשאיר את הריבית על 4.5%, בניגוד להערכות רוב הבנקים הזרים שהניחו כי הוא יוריד אותה בפעם השנייה ברציפות מאז החלה המלחמה, וחרף העובדה שהאינפלציה נכנסה בינואר לטווח היעד שקבע הבנק.

בינואר בנק ישראל הוריד את הריבית ב-0.25% - הפחתה ראשונה שלה זה כארבע שנים ממשבר הקורונה. הוועדה נימקה אז את ההחלטה ומסרה כי היא באה "על רקע המלחמה, מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית".

בשבוע שעבר חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' (Fitch Ratings) הודיעה על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+, על הסרת "המעקב השלילי" ועל עדכון תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית". ראש הממשלה נבנימין נתניהו בירך על ההחלטה ואמר: "ננצח את החמאס – וכל הדירוגים יעלו".

לדברי סוכנות הדירוג, הסיכונים הקשורים למלחמה בעזה נותרו גבוהים וקיים סיכון להסלמה נוספת, עם זאת, החברה סבורה שהסיכונים לפרופיל האשראי התרחבו וייקח זמן רב יותר להעריך את השפעתם, ועל כן החליטה החברה על הסרת "המעקב שלילי". התחזית השלילית משקפת את שילוב אי הוודאות סביב ההתפתחות הפיסקלית וסביב משך המלחמה ועוצמתה, לרבות הסיכון להסלמה אזורית.

הפופולריים