סקר

רוב הציבור היהודי נגד עסקת חטופים תמורת שחרור מחבלים והפסקת המלחמה

רוב הציבור היהודי נגד עסקת חטופים תמורת שחרור מחבלים
מה חושבים הישראלים על עזיבה אפשרית של גנץ את קבינט המלחמה, ומה מידת ההסכמה בציבור הערבי על עסקת "כולם תמורת כולם"? | כל הנתונים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
צעדת משפחות החטופים לירושלים
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה אשר בחן את הנושאים שעומדים במרכז המחלוקת בציבור הישראלי, חשף כי רוב הציבור היהודי (60%) במדינה מתנגד לעסקת חטופים שכוללת שחרור של כל האסירים הפלסטיניים והפסקת המלחמה בעזה. תוצאות הסקר, שפורסמו היום (רביעי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן קשת ב, הדגישו את הפער אל מול הציבור הערבי, שהצביע ברוב של 78.5% בעד עסקה שכזו. 

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

הנתונים הראו גם פער ניכר בין ההערכה שרוחש הציבור הישראלי לתפקוד הצבא במערכה לעומת זה של קבינט המלחמה. לפי הנתונים, 88% מהציבור הישראלי חושב שצה"ל מתפקד טוב במלחמה, לעומת 46% בלבד שמעניקים ציונים טובים לתפקוד הקבינט. מהסקר עלו פערים בנושא זה גם בחלוקה לפי מחנה פוליטי: יותר ממחצית (53%) ממצביעי הימין נותנים לקבינט ציון טוב לעומת 42% במרכז ו-19% בשמאל. 

על השאלה אם חברי מפלגת המחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ צריכים להישאר בממשלה או לפרוש ממנה, השיבו 61% מהיהודים כי על המחנה הממלכתי להישאר בממשלה. לעומתם, 63% מהמשיבים הערבים סברו שעליה לפרוש.

סוגייה נוספת בה נגע הסקר היא שאלת החקירה של אירועי שבעה באוקטובר - ואם היא צריכה להיערך בשלב זה במישור המדיני ובמישור הצבאי. בסוגייה זו הייתה מחלוקת בקרב הציבור היהודי, כאשר 48% מהנשאלים השיבו כי אין להתחיל בעת הזו בחקירה, בעוד 46% חשבו כי יש לעשות כן. בקרב מצביעי מפלגות השמאל היה רוב גדול (82%) שחשב כי יש להתחיל לחקור עכשיו, ואילו בימין הרוב (59%) התנגדו לכך.

58% הנשאלים דיווחו על ירידה בצריכת חדשות בהשוואה לשבועות הראשונים של המלחמה. 88% מהציבור היהודי סברו שהחוסן של הציבור הישראלי גבוה, הערכה שנותרה ללא שינוי מתחילת המלחמה.

הפופולריים