השר לוין: מצופה מביהמ"ש העליון שלא לפרסם פסק דין שנוי במחלוקת בזמן מלחמה

לוין: על העליון לא לפרסם פסק דין שנוי במחלוקת במלחמה
שר המשפטים התייחס לפרסום טיוטת פסק הדין בעניין חוק הסבירות: "בעוד שחיילינו נלחמים זה לצד זה בחזיתות השונות, אסור לקרוע את עם ישראל במחלוקות"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יריב לוין ואסתר חיות
צילום: חיים גולדברג ויונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין ציין היום (חמישי) בהודעה כי "בעוד שחיילינו נלחמים זה לצד זה בחזיתות השונות, ובשעה שהעם כולו כואב את אובדנם של חיים רבים, אסור לקרוע את עם ישראל במחלוקות". בהתייחסו לפרסום טיוטת פסק הדין בעניין חוק הסבירות הוסיף השר לוין כי "אזרחי ישראל מצפים מבית המשפט העליון שלא לפרסם תוך כדי מלחמה פסק דין השנוי במחלוקת אפילו בין שופטיו".

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

שר המשפטים טען כי "מתוך אותה ציפייה ואחריות לאומית, נבחרי העם בכנסת פועלים שהליכי החקיקה יתנהלו בימים אלו בהסכמה רחבה, תוך הימנעות מדיון בנושאים השנויים במחלוקת. ראוי שבית המשפט העליון ינהג באחריות דומה ולא ייצור קרע עמוק בעם, בעת שבה כולנו משוועים לאחדות".

 

 

15 שופטי בג"ץ השלימו בימים האחרונים את פסק הדין בעתירות נגד חוק עילת הסבירות, שמשתרע על פני מאות עמודים. שמונה שופטים, בראשות הנשיאה בדימוס חיות, כתבו החלטה בעד הפסילה. שבעה שופטים, בהם השופט סולברג, התנגדו לפסילה - כך פורסם אתמול בערוץ 12.

מהרשות השופטת נמסר בתגובה כי "כתיבת פסק הדין טרם הושלמה. אנו רואים בחומרה רבה הדלפות בלתי מוסמכות ולא נתייחס לכך. פסק הדין יפורסם לאחר שתושלם כתיבתו".

החוק לביטול עילת הסבירות אושר בכנסת ולמעשה שולל מבית המשפט את היכולת להתערב בהחלטות של השרים שהתקבלו ב"חוסר סבירות קיצוני". באמצע חודש ספטמבר התכנסו כל שופטי העליון, בהרכב חסר תקדים, לדיון שעסק בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות. הישיבה ארכה יותר מ-13 שעות, והיא שודרה בשידור ישיר באתר בית המשפט העליון. במסגרת העתירות התבקש בית המשפט לפסול את החוק.

הפופולריים