מעצרים מנהליים וגירוש - ההחלטות שהתקבלו בנוגע לאריתראים

מעצרים מנהליים וגירוש - ההחלטות שהתקבלו בנוגע לאריתראים
צוות שרים שהוקם במיוחד החליט לגרש את אלו שלא זכו במעמד פליט ולא הגישו בקשה. בנוסף, סוכם לעצור במסלול מנהלי את 52 העצורים מאתמול • ראש הממשלה: בדקנו לגבי גירוש אלף תומכי המשטר שלקחו חלק במהומות ושאין להם טענות לפליטות, ואם הם תומכים במשטר - שיחזרו לארצם
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מחאת האריתראים בדרום תל אביב
צילום: איתי רון, פלאש 90

בעקבות ההתפרעויות החמורות שהיו אמש בתל אביב, צוות שרים שכינס היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם לעצור במסלול מנהלי את 52 העצורים מאתמול וייעצרו "ברף הנמוך של הראיות". לבקשת השר בן גביר, הנושא ייבחן ע"י הפרקליטות ומשרד הפנים.

עוד סוכם שהממשלה תפעל לגרש את אלו שלא זכו במעמד פליט ולא הגישו בקשה ושיקודם חוק יסוד ההגירה. משרד החוץ הונחה לפעול למצוא מדינות לקלוט את המסתננים. שר החוץ אלי כהן אמר בישיבה: "יש להקצות בישיבת הממשלה כל סכום שיידרש כדי להבטיח פינוי של המסתננים מישראל".

בין השרים שהוזמנו לדיון: יריב לוין, משה ארבל, אלי כהן ואיתמר בן גביר. עוד השתתפו בדיון ראש המל"ל, מפכ"ל המשטרה, היועצת המשפטית לממשלה וראש מערך ההסברה. מצבם של 15 מהפצועים במהומות, בהם שני שוטרים, מוסיף להיות קשה. 

שר המשפטים, יריב לוין, אמר על המהומות: "אם למישהו היה ספק למה הרפורמה חשובה כל כך ועל מה אנחנו נאבקים - הוא קיבל היום תשובה מוחצת לכך". לדבריו, "במהלך השנים הממשלה הובילה והכנסת חוקקה חוקים רבים שנועדו להתמודד עם תופעת המסתננים, אבל בג"ץ פסל מהלכים אלה שוב ושוב".

ביום הקרב אתמול נפצעו כ-170 בני אדם, עשרות מהם אנשי משטרה. נזק רב נגרם לבתי עסק, לכלי רכב ולתשתיות. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הגן על החלטת שוטרים לפתוח באש חיה ואמר כי "לא הייתה להם ברירה". לדבריו, נחיל של אלפי אנשים זרם בתוך רחוב צר, השוטרים נצמדו עם הגב לקיר וההמון עמד לעלות עליהם. המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה ובבמשטרה בודקים את האפשרות שהיה ירי גם בין המפגינים לבין עצמם.

 

 

הפופולריים